ADHD az osztályteremben
Az ADHD-s gyermekek gyakran több nehézséggel is küzdenek az iskolában. Egyfelől az ADHD-ból fakadóan problémájuk lehet a figyelmük fenntartásával, valamint a hiperaktivitás tünetei miatt nyugtalanok, könnyen megzavarják az órát. Mindezekből kifolyólag nehezen tudnak bevonódni a tanórákba és az ott elvégzendő feladatokba. Például, egy ADHD-s gyermek figyelme könnyen elterelődhet az óra közepén, és elveszítheti az irányt, hogy miről beszél az oktató.
Ez a gyakori figyelemelterelődés és az impulzív viselkedés zavarhatja a tanulási folyamatot és a tanár mellett a tanulót is hátráltatja az órákban. Emellett a társas kapcsolatokban is szociális nehézségek lehetnek, például az impulzív reakciók vagy a szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Ez kihívást jelent mind az oktatási folyamat, mind a tanulók és a tanárok számára. Fontos azonban megfelelő támogatást nyújtani az érintett gyerekeknek az integrációhoz és a tanuláshoz. Az igazán eredményes támogatás érdekében a pedagógusok és szülők edukálása is rendkívül fontos a témában.